Urząd Miejski w Opolu Lubelskim - oficjalny serwis

Pokaż/ukryj listę języków
niedziela 15.06.2025
Imieniny Jolanty, Dawida i Witolda

Biuletyn Informacji PublicznejBIP

ePUAP

XIII sesja Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim

05-06-2025 / czwartek

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 1465 z późn. zm.) oraz § 16 ust. 1 i 2 Statutu Gminy Opole Lubelskie- uchwała Nr V/28/2019 Rady Miejskiej z dnia 07.03.2019 r. (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2019 r., poz. 2378, z późn. zm.) - zwołuję na dzień 12 czerwca 2025 r. na godz. 12:00 XIII sesję Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.

Obrady odbędą się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego (ul. Lubelska 4).

 

Porządek obrad sesji:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
  5. Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
  6. Przedstawienie raportu o stanie Gminy Opole Lubelskie za rok 2024.
  7. Debata nad raportem o stanie Gminy Opole Lubelskie:

a)   głosy radnych,

b)  głosy mieszkańców.

  1. Głosowanie w sprawie udzielenia Burmistrzowi Opola Lubelskiego wotum zaufania.
  2. Ocena wykonania budżetu gminy za rok 2024:

a)   rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza z przebiegu wykonania budżetu gminy Opole Lubelskie za 2024 rok, informacji o stanie mienia komunalnego za 2024 rok oraz informacji z wykonania planu finansowego Opolskiego Centrum Kultury za 2024 rok,

b)  odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2024,

c)   rozpatrzenie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego za 2024 rok,

d)  dyskusja nad wyżej wymienionymi sprawozdaniami,

e)   podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Opola Lubelskiego z wykonania budżetu gminy za 2024 rok,

f)   odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Opola Lubelskiego za 2024 rok i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,

g)  podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Opola Lubelskiego z tytułu wykonania budżetu Gminy Opole Lubelskie za 2024 rok.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Opolu Lubelskim przy ul. Kolejowej, na okres 10 lat.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLIII/309/2018 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 20 marce 2018 r. określającej zasady wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji Opola Lubelskiego.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Opole Lubelskie na 2024 rok.
  5. Sprawy różne i wolne wnioski.
  6. Zamknięcie obrad.

 
Z poważaniem

Waldemar Gogół
Przewodniczący Rady Miejskiej